Поради батькам

 „Наші діти ... це прекрасний яблуневий сад... важко, звичайно, не милуватися таким садом, важко йому не радіти, але ще важче не працювати в такому саду”.

                                                                                                                   А. С. Макаренко

Шановні батьки, пам’ятайте !
• якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності;
• якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
• якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться сприймати інших;
• якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться вірити в себе;
• якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
• якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
• якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• якщо дитина живе в розумінні та привітності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.  


 1. Для дитини ви – зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково  говоритиме так, як ви.
    2.  У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність.
   3.  Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не підштовхуйте.
   4.  Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів  руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо.
    5.  Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини.
    6. Запровадьте  для   дитини   вдома  єдиний   режим   і обов’язково  дотримуйтеся його виконання всіма членам родини.

    7. Дитина   повинна   мати   вдома   певне   доручення   і відповідати за  результат його виконання.


Пам’ятка батькам першокласників

1.      Любіть дитину. Не забувайте про тактильний контакт. Зна­ходьте радість у спілкуванні.
2.      Нехай жоден день не мине без спільного читання книг.
3.      Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся її справами і проблемами.
4.      Дозвольте школярику малювати, розфарбовувати, виріза­ти, наклеювати, ліпити.
5.      Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
6.      Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.



Дитячі заповіді для мам, тат, бабусь та дідусів
1.        Дорогі дорослі, пам’ятайте, що ви самі «запросили» мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене мистецтва бути людиною.
2.   У моїх очах світ має інший вигляд, ніж у ваших. Поясніть мені, що, коли і чому кожен із нас у ньому має робити.
3. Мої ручки ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю м’яч.
4.   Мої почуття ще незрілі – прошу, будьте чуйними до моїх потреб. Не нарікайте на мене цілий день.
5.   Щоб розвиватися, мені потрібна ваша увага і підтримка. Лагідно критикуйте й оцінюйте, але тільки мої вчинки.
6.   Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помил­ки, щоб я учився на них. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
7.    Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання.
8    Я вчуся у вас усього: слів, інтонацій голосу, манери рухати­ся. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас че­рез мене. Так справедливо влаштувала природа зв’язок між поколіннями. Тому навчіть мене, будь ласка, найкращого.Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомага­ти один одному в цьому безмежному світі.
9. Я хочу відчувати вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважати­муть мені робити самостійні кроки.

Любі мої, я вас дуже-дуже люблю!!! Покажіть мені, що ви любите мене також.

Ваша донька (син).

Факти, що можуть Вас здивувати...
Діти часто не розуміють, чому їх покарано

Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.

Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір. Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти.

Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.

Діти мають право на позитивне ставлення до себе
Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.
Десять кроків, щоб стати кращими батьками

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.

2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.

3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.

4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.

5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.

6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.

7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.

8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.

9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.

10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.



Памятка
Ведення зошитів
     У 1-му та 2-му класах зошити підписує вчитель, у 3-4-х класах – це роблять учні за зразком:
                  Зошит                                                                  Тетрадь
для робіт з української мови                      для работ по русскому языку
учня (учениці)  2-В класу                               ученика (ученицы) 2-В класса
Запорізького колегіуму «Елінт»                Запорожского коллегиума «Элинт»

(прізвище та ім’я учня записується в родовому відмінку однини)
    В кінці підпису зошита крапка не ставиться.
    У письмовій роботі  з мов і математики зазначається дата виконання роботи, яка це робота (класна чи домашня),  вид завдання (вправа, диктант, твір, переказ, задача, завдання тощо), заголовок звязного тексту. У кінці заголовків крапка не ставиться.
Зразок:
      7 вересня                             7 вересня                                 9 сентября
Класна робота                Домашня робота             Классная (домашняя) работа
      Вправа 23                            Задача 20                                 Упражнение 57
   Під час виконання письмової роботи учень має дописувати рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не виходити за межі рядка, дотримуватися абзаців.
   Якщо потрібно виправити помилку, учень має закреслити неправильно написану літеру (цифру) навскіс (справа наліво) і замість неї зверху написати потрібну літеру (цифру).
   Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення або числовий вираз, то його слід закреслити тонкою горизонтальною лінією. Не можна брати в дужки, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.
   Записи на новій сторінці зошита учні починають  робити з першого робочого рядка.
   Початок запису тексту і його заголовок мають бути на одній сторінці.
   Між кінцевим рядком тексту однієї письмової роботи (класної) і початком наступної (домашньої) пропускається один робочий рядок в зошиті з мов; а
в зошиті з математики – 4 клітинки.
   Запис математичних завдань розпочинають на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
   Між записами дати, назви роботи та її виду в зошитах із математики пропускають одну клітинку.
    Для креслення відрізка пропускають вниз 2 клітинки.
   Літери і цифри пишуться похило, кожна цифра, знак, дужки записуються в окремій клітинці. Цифри записуються висотою в одну клітинку, малі літери висотою 2/3 клітинки, великі - в півтори.
   Математичні вирази розміщують в стовпчики. Відстань між стовпчиками – 3 клітинки.
   Для полегшення пошуку способу розв’язання задачі потрібно записати текст задачі коротко, використовуючи різноманітні форми: схема, малюнок, відрізок, графічні умовні позначення, опорні (ключові) слова тексту.
   Після чисел найменування (одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу) пишуть скорочено:
-         без крапки: 3мм, 5см, 7дм, 9м, 12км;       100г, 7кг, 9ц, 10т;      12с, 15хв, 24год;          50л,           25грн,
-         крапка ставиться після скороченого найменування грошової одинці – копійки: 5к.
    Назви предметів біля числа записують за правилами скорочень: 8д. (8дерев), 14гр. (14 грибів), 36 ябл. (36 яблук) – слово скорочуємо до першого голосного.
У відповіді до задачі назви предметів пишуть повністю:
Відповідь: 5 казок прочитав учень.
   Відповідь будується за загальними правилами побудови речень (відповідей на запитання).
    У складеній задачі після кожної дії, окрім останньої, коротко записується пояснення, наприклад:
1)    18 + 9 = 27 (кг) – зібрали яблук
2)    27 : 3 = 9 (кг)
Відповідь: в один ящик уміщують 9кг яблук.

  Після отримання перевіреного зошита учень має виконати роботу над помилками (якщо вони є): обчислити вираз і написати правильну відповідь, розв’язати задачу правильно, виправити орфографічні помилки.




Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу

Об’єктами підсумкової перевірки навчальних досягнень учнів 1 класу з мови є такі складники комунікативної компетентності: 

досвід мовленнєвої діяльності: уміння читати (спосіб, правильність,
 виразність) і розуміти зміст прочитаного; 

орфографічні і пунктуаційні вміння та графічні навички письма, з урахуванням форми, розміру, нахилу, поєднання літер; культури оформлення письмової роботи.
 

Підсумкова тематична перевірка з математики здійснюється у формі контрольної роботи.

Результати перевірки фіксують у характеристиці навчальних досягнень учня/учениці, що зберігається в особовій справі.
(Додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 )


Загальнонавчальні уміння і навички
учнів початкової школи
(відповідно до наказу МОН України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»)
1 КЛАС
Навчально-організаційні вміння і навички:
− добирати індивідуальне обладнання для проведення уроку, розкладати його в належному порядку;
− включатися в роботу відразу після вказівки вчителя; - дотримуватись єдиних вимог до оформлення письмових завдань;
− дотримуватися правильної постави під час читання і письма;
− співпрацювати в парі, групі.
Загальномовленнєві вміння і навички:
− говорити в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу;
− зосереджено слухати вчителя, відповідати на запитання за відомою і вільною моделлю, зв’язно (трьома-чотирма реченнями) передавати почуте, побачене;
− з повагою звертатися до вчителя, учнів.



Комментариев нет:

Отправить комментарий